onsdag 5 februari 2014

En daggdroppe


Vita tulpaner i en daggdroppe ;)
Det är en liten fiskskål, för en äkta "Dagg" skulle vi aldrig ha råd med hur fina dom än är, för trots allt är det bara en vas. Och eftersom min mamma berättat för mig att hon brukade ha tulpaner i en fiskskål när hon va yngre, så kan väl jag de med ;)



Ni kan väl gissa vad jag tänker skriva om, eftersom det är det enda jag skrivit om de senaste veckorna? Hmmmpf..
Mitt dåliga immunförsvar åkte på den där äckliga sjukan som får kilona att rasa på bara något dygn. Men nu är jag pigg. Och barnen från sina ögoninflammationer.
Det känns riktigt lyxigt att planerna är både jobb och dagis imorgon :D

Ikväll hämtade jag ut mitt paket från Allrum. Ni vet urnan och kuddfodralen med defekter. Men vart är defekterna?! Knappt synliga ;) Längtar efter lite tid över så jag kan piffa i ordning, fota och sen visa er mina fynd.  

KRAM

6 kommentarer:

  1. Helt klart ett alternativ att ha blommorna i en fiskskål! Fy vad trist med magsjuka! Gott att du mår bättre! Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Du kan väl inte ha tulpaner i en fiskskål ;-) hihi... såklart du kan och hade du inte skrivit att det var en fiskskål så hade jag aldrig lagt märke till att det var en fiskskål! utan en snygg vas med härliga tulpaner i!! Så en riktigt fin fiskskål då :-) Nä den där dagg, vette 17! lite väl mycket kronor tycker jag för en vas och här hemma hade den säkert krashat i golvet...

    Så skönt att ni är friska och kan återgå till jobbet imorgon...
    kanon med ikke synliga defekter.. det får du visa sen

    kram Sandra

    ps nä jag brände mig inte så farligt....bättre att bara rufsa till lejonmannen och sätta i en knut på huvudet

    SvaraRadera
  3. Så fint! Och hade aldrig gissat att det var en fiskskål..haha! Skönt att ni är friska och kan lyxa till med jobb och dagis imorrn;) Ibland är ju till och med det lyxigt...hihi!
    Kram fredrika

    SvaraRadera
  4. Hej! Tack för din kommentar på min blogg....såg när jag klickade på ditt namn att du bor i Småland!!! Det gör jag med!!! Kan du inte mejla mig på linda75strand@gmail.com var du bor? Så kan vi höras vidare där!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Usch för denna magsjuke tid.
    Men alltid skönt när man räknat timmarna och inser att den troligtvis är borta.
    Här kör vi sjukstuga med influensan istället, Stella har hög feber och misstänkt ont i halsen då det dreglas en hel del.
    Men en sådan sjuka kan nästan vara lite mysig, massa film och vila, och dessutom lagom till os-invigningen.
    Älskar iden med fiskskålen, blev ju jättefint.
    Hoppas ni får en mysig Fredag.

    SvaraRadera
  6. Jättefin fiskskål! Mio har en väldigt fin kopia på daggvasen. Jag hittade en daggkopia på Blomsterlandet för 59 kr. Den är lite högre, men väldigt fin.
    Magsjuka är det värsta som finns! Hoppas ni får en frisk helg! Kram Stina i Kalmar

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)