onsdag 22 januari 2014

Strumpproblem



"Vinterfrosten" i en konservburk på hyllan. Tattig kruka i mångas ögon kanske, men attans så billigt, och jag tycker faktiskt det ser rufft och snyggt ut ibland ;)




Andra och sista dagen med vab idag. Vide är mycket piggare idag :)
Det har varit mindre mys, mer bus och lite mer donat idag. 
Vi gick igenom "udda lådan" nyss eftersom gossarna aldrig tycks ha några strumpor - hela 39 par hittade vi, haha. Typiskt att jag beställde en massa nya igår när jag var så frustrerad över strumpproblemet. Men det slank ju med lite annat fint till gossarna i beställningen då med, så känslan jämnar ut sej ;) 
Dessutom får jag snällt be torktumlaren om ursäkt... hmmpf..


Nu ska vi spela sällskapsspel.. 
Ha en fin lill-lördag!

5 kommentarer:

  1. Jättefint på hyllan! Har aldrig hört att blomman kallas "Vinterfrost". Men varför inte? ;) Våreld, Höstglöd, Vinterfrost…. Vad kan den heta på sommaren, tro?
    Skönt att det är piggare hemma hos er!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. Hahaha, 39 par, hoppsan ;)
    Skönt att han är kryare Vide, det är inte jag, fy för å va sjuk!

    Kram på dig och vad fint med växten i konservburken :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så skönt att han är friskare idag... dessa förskolebaciller om å om å om igen!!!
    ja just det hur kan strumpor försvinna... min man vet inte vems som är vems så mina och Wiggos blandas hej vilt!
    Värst är nog ändå vantar denna årstiden, är inne på sjunde paret t Wiggo! galet (och slarv) hur de försvinner! häromdagen fick han ta på sig tunna vantar och kunde då inte krama snöbollar så synd sa jag. elakt, egentligen inte! han måste ha lite koll på sina saker...
    jag har gått i en dimma denna helgen, jag ska operera ljumsbråck imorgon,jag är så j-la nervös för att bli nersövd, har aldrig blivit det innan..känner mig utlämnad. egentligen skulle jag gjort det igår men de fick in en akut operation så jag fick åka hem istället, ja lite snopet kändes det...
    idag har jag varit hemma och går här och vankar av och till...

    Ha en fortsatt fin onsdag
    kram på dig
    Sandra

    SvaraRadera
  4. Ha ha det där strumpproblemet har vi också. Tills jag började rensa uddastrump-påsen. Nu har vi så vi klarar oss ett tag.
    Skönt att lillkillen kryat på sig, ja det heter ju inte Vabruari för intet.

    Önskar dig en fin helg och du... Konservburkskrukan är jätteläcker.
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  5. Hej, jag läser era problem med vantar och strumpor! Ja, ett återkommande problem för alla skulle jag säga. Mer eller mindre. Jag har själv hittat en lösning på det. Strumpor som håller ihop från tvättkorgen , tvättmaskinen, tvättlinan och ända in i garderoben! Jag lovar....det är så skönt! Om ni vågar testa heter de clicksocks! https://www.clicksocks.se

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)