torsdag 12 december 2013

Små rådjur



Två små söta rådjur har hittat hit! 
Dom är köpta på Netto, och var från början guldskimmriga med guldigt glitter på. Men jag är lite anti guld i inredningen, så jag gjorde dom snöigt vita (duttat på färgen istället för penslat/sprayat) istället ;) 

Och dessa godingar är inte det enda jag fyndat på Netto, utan sen kom reklambladet och jag fick åka tillbaka i måndags igen och fynda lite till, men det får ni se en annan dag. 




Imorgon är det redan Lucia. Har inte december gått ovanligt fort i år?
I kväll hade Noah och Elvin sitt lussefirande med dagis, två små söta pepparkakor var dom :)
Önskar jag hade fått se dom, men jag är sjuk och fick stanna hemma. Men det var rätt mysigt att gosas själv med Vide, det blir det ju inte mycket av nu när jag jobbar igen. Fast nu har jag varit hemma med feber i två dagar iof.. Imorgon är det i alla fall jobb som gäller, och på kvällen är det julbord ;) 
Så snälla febern - håll dej borta!!

Nu ska jag pensla lite ätbart skimmer på mina bounty bollar jag slängde ihop nyss, sen blir det en varm dusch innan sängen. Sov gott!
Kramar




"I will not be commanded,
I will not be controlled, 
I will not let my future go on without the help of my soul" 





6 kommentarer:

  1. Ja, Netto har ju massor av bra saker! Tar mig bara aldrig för att åka dit..Skönt att du kryat på dig så du kan vara med på julfest imorgon, sånt vill man ju inte missa:) Wilma har lussefirande på måndag så jag får se alla gullungar då:)

    Kram fredrika

    SvaraRadera
  2. Så fina renar!! Kanske kan jag ta mig till en Netto-butik och fynda jag med;-)
    Hoppas du håller dig kry nu och att du får roligt på julbordet!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Så fint du gjort och glittriga ärbara godsaker lät ju inte fel ;-) smaksens!
    Usch inget vidare att du fortfarande är sjuk, hoppas verkligen att du kryar på dig tills imon! Julbord låter trevligt!
    Vi har ingen Netto i närheten, inne i centrala Göteborg iofs men inte så att jag ränner dit titt som tätt (ändå jobbar jag i Gbg, ej centralt)
    Vi hade Lusse för Noah igår, så söta! Noah såg ut som en levande Michelin tomte för vi har nämligen Lusse ute på em! För första gången så hade Wiggo inget i år, fröken sa att dom var stora nu och jag kan lite hålla med! Både på
    Gott och ont!
    Sv: tack
    Japp här är det jag som tapetserar
    Och min man ska helst hålla sig på mils avstånd för han lägger sig i hehe och då finns risk att jag snäser ;-)
    (Ändå är han snickare hihi)

    Krya på dig
    Stoooor kram
    Sandra

    SvaraRadera
  4. Så fina rådjur, en hit att göra dem vita om du frågar mig! Å här har vi just varit på barnens luciafirande, så mysigt! Och ikväll blir det julbord, dock känner jag av en uvi, surt... Men får kurera å gå dit med ett leende ;-D KRAMAR!!!

    SvaraRadera
  5. Netto verkar ju vara en riktigt bra affär! Lite ledsen allt att den inte finns här i närheten..
    Visst har december gått fort! Mysigt med lucia! Vi hade en stjärngosse och en pepparkaka här i morse som var spända inför att åka till dagis. Hugo gick med i tåget och Idun satt som klistrad i mitt knä, hon ville inte alls gå med. =)
    Hoppas att du mår bättre och att det blir en trevlig kväll med julbord!
    Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)