lördag 21 december 2013

Julgranen



Årets julgran i vitt, silver, glas och glitter.. gnistrande ;)



Bilden är tagen i går kväll, nu har den lite mer pynt på sig för vi ångrade oss om en till gran uppe (vi orkar inte haha) så då blev det mer pynt över... 
Stjärna på toppen har vi aldrig haft i detta hus, för den glömde vi första året, och man ska ju hålla på nya traditioner va?
Och paketen hamnade bara där direkt efter att de blev inslagna, nu står dem i en garderob igen och får göra till kvällen innan julafton, annars skulle alla paketen redan varit öppna utav våra små busungar - The naked truth ;) 


...


Idag fick gossarna en tidigt julklapp. Ett lite större akvarium (10 liter), neontetror och en mal som får hålla vår kampfisk sällskap. 
Det är verkligen fint med akvarium! Men den där pumpen kunde väl väsnas lite mer eller? Någon som vet om det är okey att stänga av en syrepump under natten?

Sen har vi gjort både "Rocky road" och "Vit tryffel med limesmak" idag också, nom nom!
Gottebordet till julafton är väl förberett! 
Vilka är era julgodis favoriter?

Nu tar vi lördagskväll med en film!
Kram





Psss.... gissa om glada vi blev när vi fick ÅTTIO bullar med saffransmandelmassa i av J´s faster idag? Tusen tack ♥

4 kommentarer:

  1. Saffransbullar med mandelmmassa låter bara så gott. Vilken fin gran. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Riktigt gnistrande med vitt! Haha... jag hade också en tanke på en gran till ,men...näe :-) ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Så fin gran ni har! Jag lät också paket provligga lite under granen för att sen gömma dem i gästrummet eftersom jag gissar att barnen inte skulle kunna hålla sig. Idun var dock i gästrummet idag och lekte, utan att bry sig det minsta om paketen. Så kanske att de skulle kunna ligga framme ändå. Men dumt att chansa kanske. =)
    Jag är svag för allt sött så jag kan inte välja en direkt favorit. Men de med lime eller kokos i är nog ändå bäst tycker jag. =)

    Kram kram!

    SvaraRadera
  4. Så vacker! Nästa år får det nog bli vitt och silver här med, eller blått och silver, det vare n favorit, men i år får jag finna mig i det röda som Luran bestämt ;-D Akvarie funderar vi på, men det får bli i februari då de fyller år... Önskar dig en fin fjärde advent <3 KRAM

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)