lördag 23 november 2013

DIY - Tine K "look alike" lampa



Alltså den där Tine K, hon har bra smak! ;)
Men priserna....njä, där har vi inte samma smak. 
Jag älskar budget och speciellt DIY så jag får pyssla.
Här är mitt senaste projekt:



Jag är nöjd, tillräckligt lik. Och ännu mer nöjd blir jag när jag vet att en sån här lampa från Tine K (lampfot och lampskärm) kostar iallafall runt 3000 riksdaler, och min endast 145 riksdaler ;) 


DIY - Tine K "look alike" lampa

  • Fynda en svarvad lampfot på loppis.
  • Måla/spraya den svart. (Eller valfri färg såklart)
  • Gör en DIY - Tine K "look alike" lampskärm, ni hittar beskrivning här
  • Lycka till!



...


Idag vaknade jag med hemsk huvudvärk. Drack lite te och gick sen och la mig igen. 
Sov till HALV TVÅ! När hände det en småbarnsförälder senast? Haaa? ;)
Sen har jag tagit det lugnt, pysslat med barnen och sytt färdigt lampskärmen till lampan. 
Tyvärr är huvudvärken fortfarande kvar... så det ska bli riktigt gött att krypa ner i soffan om en stund.
Men först ska jag läsa go´nattsaga :)

Ha en mysig kväll!

9 kommentarer:

  1. Vilken superfin lampskärm. Tänk jag har en sådan fot, så jag kanske ska prova med att göra en likadan lampskärm. Usch för huvudvärk. I hate it. Skulle kunna ta alla tabletter som fanns, bara jag bleve av med den. Krya på dig.
    kram Helena

    SvaraRadera
  2. Åh den där lampan är jättevacker, perfekt återbruk;) Du är verkligen duktig.
    Så jobbigt med huvudvärken, har du varit hos läkare än? Jag vet hur det är med dessa bedrövliga huvudväker. Ja du vet ju mina möten med Mr Migrän och Herr Spänningshuvudvärk. Det gick så långt att jag åt starka tabletter varannan dag. Nu äter jag starka tabletter fyra till fem gånger i månaden. En rejäl minskning. Skillnaden är att jag nu äter bättre (slutat med pasta, ris och bröd) och tränar fyra pass i veckan (i somras var jag ute och gick en halvtimma varje dag)

    Jag hoppas verkligen att du råder bot på din huvudvärk, för jag vet vilket helvete det är att leva med den.
    Massa kramar på dig
    Annie

    SvaraRadera
  3. Den blev ju jätte fin och lik :) Behöver inte alltid vara dyrt.
    Hoppas huvudvärken är borta.
    Ha en skön söndag.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Älskar att kunna fixa till "egna" design prylar... :)

    SvaraRadera
  5. Jätte fin lampa du fixat till, önskar jag vore mera pysslig av mig.
    Ha en fin söndag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Tack för fina diy-tips! :) Hoppas att du känner dig piggare idag!
    Den här helgen har jag också fått sovmorgon, inte vanligt, måste nästan sätta ett kors i taket ;)

    Ha en skön kväll,
    kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Superfin vännen!!!
    Du kan du:)
    Ha en fin kväll utan huvudvärk.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Superduperfin!! Kul med Look a likes :-)

    Svar: Stjärnan finns på Granit

    SvaraRadera
  9. Snyggt! Duktiga du!
    Tackar för tipset, ska till Erikshjälpen imon ;) Kram Suss

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)