söndag 6 oktober 2013

Kronärtskocka + tips



Någon av det mumsigaste som finns är kokt kronärtskocka att doppa i citronsmör och dra av "köttet" från bladen med tänderna. Mums!
Helst ska dom ätas hemma hos mamma och pappa med hela stora familjen runt bordet. En höstig mörk kväll. Men det får gå lika bra hemma hos oss med min lilla familj ;)


Fina att ha framme på ett fat är dom också, med risk för att frestas!



...

Sen måste jag tipsa er om en utlottning hos fina Sandra - VillaEll, där ni har chansen att vinna en helt valfri artprint från Fredericas Design
Låter väl inte helt fel? ;)




...


Nu har bulldegen jäst färdigt och det är dags att bli mjölig!
Både vanilj- och kanelbullar ska det bli. Bättre sent än aldrig ;)

Ha en lugn söndag!
Kramar


1 kommentar:

  1. Hm... rasande vackra är de, men jag har nog inte ätit kronärtskocka på det viset du skriver sedan jag var barn... nu blev jag sugen att testa, måste se om de finns i vår matbutik. Önskar dig en fin dag <3

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)