måndag 12 augusti 2013

Tack..


Kokoskladdkakemuffins som vi bakade igår kväll.
Blev även en sats mandelmassabullar.
Mums ;)



...

Tack för era tankar till inlägget om korgstolen
Självklart ska det in mer i naturmaterial, och redan nu så har jag tagit fram mina kuddar av juteväv. Det kanske inte är naturmaterial [?], men de matchar stolen ;)
Fler växter tycker ni också. Och det tycker jag med! Men det funkar inte med en liten Nicke nyfiken här hemma. Både golv och fönsterbrädorna är inom räckhåll. Men ni såg väl att jag hade en gren Rönn i skålen på bordet? ;)
Träljusstakar fick jag tips om också, och det låter jättefint. Men här hemma så låter det "basebollträ" också, kanske inte så lyckat.. Fast jag har ändå börjat spana på ett par. Vi har ju drulleförsäkring..

Såhär ser det ut nu..

Elvin i korgstolen - en av mina tre skatter



...

Angående "10 saker du inte visste om mig..", va kul att vi är flera som inte kan ge bort trisslotter, haha.
Och va underbart att höra att ni är många som vill ge blod och stå med i donationsregistret, jättefint av er! Jag hoppas att jag når dit en dag snart, för jag vill, jag bearbetar mina känslor mycket just nu. Det har blivit ett samtalsämne med vänner ganska ofta nu det sista.  

...

Nu är barnens film slut och det är dags för go fika och lek, ha det gott!
KRAMAR


2 kommentarer:

  1. Du har det verkligen jättefint hemma hos dig, förstår dilemmat med barn och saker;) Här har vi massvis med saker framme, visst går endel sönder och visst blir jag "arg" ibland. Men i det stora hela så fungerar det. Fast de riktigt "dyrbara" ser jag till står på avstånd från nyfikna armar och spretiga ben;)

    Önskar en fin dag
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  2. Johodå, visst såg jag rönnen i vasen! ;) :)
    Jag har bara plockat bort saker som jag varit riktigt rädd om, saker som inte går att ersätta, när barnen var små. Har faktiskt aldrig upplevt att det har varit något problem med blommor eller annat i fönstren. Inte ens under de 5 år som jag jobbade som dagbarnvårdare och hade 5-6 dagbarn... Barnen har lärt sig ganska snart, tycker jag.
    Jutekuddarna känns väl som ett naturligt inslag! :) Du har redan jättefint hemma, men jag är som du... vill förnya lite då och då.... =)
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)