måndag 26 augusti 2013

Liljor


Utslagna, väldoftande vita liljor på bordet ;)

Ett bord jag inte riktigt gillar. Dels är det så länge sen vi oljade det att det knappt ser ut som ek längre, sen är min tanke att det skulle vara så mycket finare med ett vitt bord. 
Men det är liljor jag har på bordet, inget pengaträd. 
Så vad tror ni om att försöka måla det vitt? 
Någon som testat?


...

Idag är en bättre dag. Redan senare på eftermiddagen igår blev det bättre. För även om det tydligen finns onda människor runt omkring, så har jag fina vänner så mycket närmre. 
Tack för alla värmande ord ♥ 
Extra bra kändes det att höra att det fanns en stark högerkrok i närheten, haha :D

...

Nu vill gossarna ha hjälp med att klara den taggiga bossen i Super Mario. Klart det är mamma som ska hjälpa då - jag är ju BÄST! :D

Ha en fin sensommar dag!
Kramar



3 kommentarer:

  1. Jag målade om en tv-bänk i ek och resultatet går att se här
    http://hemochtrevligheter.blogspot.se/2012/08/om-att-gora-nagot-finare.html

    Men det som kan vara ett problem är väl att ytan blir ganska mjuk och det blir lätt repor i den när man har målat. Frågan är om det går att lägga något lack ovanpå den vita så att bordet blir lite skyddat?

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Måla kan du göra. Slipa av allt först så du blir av med gamla oljerester och får en snygg yta. Välj en lackfärg och sedan klarlack över som skyddar. Jag gjorde så för ett tag sen och det blev bra. Låt bara allt torka onödigt länge innan ni använder ytan :) :)

    SvaraRadera
  3. Sådär, nu har jag lagt till din nya bloggadress:))
    Klart du kan måla om bordet. Slipa ordentligt, grunda och måla så blir det jättebra! Men som Linda säger så är ett lackskydd bra på ytan, fråga i din måleriaffär. Lycka till!

    Så fint du gjort till kalaset. Och det är ju så bra att det finns köptårta så slipper man baka själv och kan koncentrera sig på det roliga;) Men det lät jättetråkigt med elaka människor, usch för sånt!! Ta inte åt dig och välj bort dem.

    Kram fredrika!

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)