söndag 25 augusti 2013

Kalaset


Kalaset igår blev jättelyckat!
Gossarnas favorit personer kom och firade dom - våra familjer :)
(men några saknades, det blir ju så när dom bor trettiofem mil bort)
Tack för att ni kom, och för alla fina paket dom fick!

Jag fixade med en dinosaurietårta på Elvins beställning.
Han var helt salig över den och skulle stolt visa den för alla gästerna ;)
Och god var den också, de visade Vide mycket väl :P

Fast jag måste erkänna att själva tårtan är beställd. Jag har bara gjort dekorationerna (dinosaurierna, stenarna och skelettdelarna). Stressen hann i fatt mig kvällen innan, så då kom J på den briljanta idén att vi kunde ju beställa en odekorerad vit tårta så var halva jobbet gjort sen. Sagt och gjort! Lite trist att den vita tårtan inte var helt vit, utan mer beige.. men men, det var faktiskt skönt att slippa bakandet :P

-




 

...

Det blev en rejäl kortfattning från kalaset..
Men jag har tyvärr en väldigt, väldigt dålig dag med många tårar...
Det finns människor som bara vill förstöra, och ibland lyckas dom nästan :(

Var rädda om er och dom ni håller av - vänskap och kärlek är det finaste vi har!
Kramar!

4 kommentarer:

  1. Härlig bild på lilleman som verkligen gillade tårtan ;)
    Tråkigt att det inte blev nån bra dag för dig, hoppas det löser sig vad det än är, kram Suss

    SvaraRadera
  2. Vilken häftig tårta!

    Har du hunnit lägga undan ett par av jeansen jag tipsade om? Såg att du frågade om storlekarna men jag har inte hunnit svara.
    Jag har stl 36 på bilden, jag hade gärna haft dem liiiite tajtare i benen men 34:an kunde jag inte knäppa då de blev för tajta över midjefläsket eftersom dom går upp en bit i midjan. Hoppas att den beskrivningen var till någon hjälp. :0)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Haha, så ljuvligt med barn och tårta - bästa kombon!

    När vi gör prinsesstårta så kör vi den allra enklaste varianten, köpebotten, köpelock och innehållen är naturligtvis köpta men vi har iallafall vispat och blandat själva. ;) Det blir godast så och enklast för moi. Andra typer av tårtor blir oftast bättre när de är hemgjorda tycker jag.

    Jag skulle aldrig få till så fina dekorationer som du. Förstår att killarna var stolta. :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Åhhh rara du, så ont det gör mig att höra att någon vill dig illa, tur att det inte lyckades <3 Å vilken UNDERBAR tårta, du är så kreativ och duktig!!!
    Ang att måla bordet vitt så kan det lätt blöda igenom, har en vän som prövat, men en annan vän tog helt sonika och betsade det mörkbrunt/svart till sitt vita hem, det blev kanon med mörkt bord istället för ek! Så det är kanske ett tips? Och jag gillar din uggletröja i massor, tids nog får du inviga den!
    Vad gäller mina lyktor har jag använt vanlig spray, fungerar fint då den hamnar på utsidan och inte på insidan. klarar värme och kan torkas av med lätt fuktad trasa.
    Önskar dig en fin kväll <3
    KRAM

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)