söndag 28 juli 2013

"In love"


"In love"
Gårdagens akvarell. Perfekt att måla när vädret (äntligen!) blivit lite sämre. Barnen pausar gärna med en film i soffan så vi vuxna kan få lite egentid.


...

Morsning ;)
Fler av er som njuter av den svalare luften som verkar bre ut sig över hela Sverige?
Jag gör det verkligen. Trött på att känna mig så klibbig så fort jag rör mig, och vilken småbarnsförälder sitter still i en solstol? :P

Igår kväll spenderade vi på barnakuten i Jönköping. Vide fick feber under dagen och började andas väldigt ansträngt och hackigt. Och just andningen tycker jag är så obehagligt, det går ju väldigt fort om det skulle stanna av helt. Men tack och lov så var det inget farligt, utan det var febern som gjorde honom "andfådd" på något sätt. Men fy så orolig man kan bli... Lille Vide ♥
Och ja, ända till Jönköping måste man åka om det är akut på kvällar. Det är i alla fall åtta mil. Åtta långa mil med oro....

Men idag mår han redan bättre. Sussar så gott just nu, medan storebrorsorna är med sin pappa och hyr film. Vi planerar en dag i soffan ;)
Har ni några planer för dagen?

...

MÅNGA KRAMAR!
Och ja, jag är jätte dålig på att hinna in till er just nu. Men snart är vi tillbaka i rutinerna igen, å då så ;)







4 kommentarer:

  1. Men usch då, lille skrutten❤tur att de inte va något allvarligt.

    Jättefin!
    Du kan du.

    Här är fortfarande varmt & klibbigt, går i bikini hela dagarna. Ska tydligen bli regn på tisdag så då ska jag passa på att baka lite tänkte jag.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Liten då! Usch så orolig man blir när de små inte mår bra! Även vi har 8 mil att åka då något är akut. Skönt att det inte var npgot allvarligt!

    Så fin akvareller du målar! Toppen att kunna få lite egentid också! Hugo kan väl leka själv i 10 min ungefär sen vill han att mamma eller pappa ska vara med. =)

    Vi fick oss en lite tur på sjön idag då det var fint väder fram till eftermiddagen då hela himlen blev grå. Vi har haft så många dagar med fint väder så det kändes helt ok med en eftermiddag inne. Hugo lekte med papsen och Idun leker så bra själv så jag passade på att sätta mig vid symaskinen. =)

    Verkar som det ska regna en hel del här i natt och imorgon så då blir det nog en tripp till Ikea för vår del.

    Hoppas du får en bra start på veckan imorrn!
    Kram kram!

    SvaraRadera
  3. Hej vännen! Först av allt så FIN din tatuering med svalorna är! Love it! Å ja, skönt med svalt och regnigt väder, annars hade jag aldrig pallat att börja jobba igen, för hade solen skinit hade jag vägrat att sitta inne å jobba ;-P Tack även för din kommentar, den värmer massa. KRAMIS <3

    SvaraRadera
  4. Nä fy stackars lille Vide och dig och J med, man blir ju galet orolig!!! Skönt att det inte var något allvarligt, hmm 8 mil är en bit, men ibland inte...

    Jodå jag kan sitta still i en solstol, har lärt Noah att inte störa så han sitter lydigt jämte hehe... I wish!!!
    Här klibbar vädret också... Nu är jag nöjd över alla strand besök denna sommaren, nu kan det regna några dagar...
    Idag har jag känt mig smått irriterad och plötsligt var tvättstugan städad av H!!
    Det är härligt med semester ihop men ibland blir jag smått galen...
    Vi har åkt båt idag, H köpte en förra året, jag har sjuklig respekt för havet och ser ingen njutning med att åka båt.. Mer eller mindre livsfarligt!
    Idag tog jag mig i kragen och följde med, 10 min sen skulle jag tillbaks t land! Inte så lätt med Noah med som inte vill sitta still, då vänder sig magen ännu mer...

    Så fint du har målat -igen! Du är fantastisk duktig

    Kram fina du
    Sandra

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)