fredag 15 mars 2013

Go´morgon fredag & DIY



Så härligt det var att vakna idag - fredag, sol och morgonpigga gossar ;)
Vide har redan somnat om, så snart drar jag ett städvarv i huset så det blir ordentligt fredagsmysigt!
Förbereder för en massa levande ljus & puffar upp kuddarna i soffan.

...

Igår gjorde jag ett litet pyssel som jag tänkte dela med mig av. 
Jag såg på någon inspirationsbild antingen här i bloggvärlden eller i en tidning på två rör, en för glödlampor och en för batterier. 
Vill - ha - känslan kröp sig på direkt. Vi har inte någon bra plats för sånt (använda alltså). Förut hade vi det under diskhon, men där kan ju barnen komma åt det... 
Så varför inte göra ett par själv? ;)





DIY - do it yourself

  • Jag tog två hårda pappersrör som redan hade perfekt höjd.
  • Klippte ut en varsin botten i kartong och tejpade dit.
  • Limmade på en tapet.
  • Målade botten och toppen och en bit ner i röret så inte den fula kartongfärgen skulle synas.



Jag valde samma tapet som till några av mina burkar, alltså tapeten som är i kök/matsalsdelen. 
För mina rör kommer få stå på kylskåpet (högt så inga barn kan nå) och då smälter dom in bra med matchande tapet.
Osynlig men praktisk förvaring alltså ;)


...


Ha en härlig fredag!
Ska försöka hinna kika in till er lite senare, har varit dålig på det de sista dagarna..
KRAMAR


5 kommentarer:

  1. Det där var ju inte dumt alls, kommer nog fixa mig ett par rör här med tror jag, tack för tips!

    Trevlig helg =))
    Kram Catta

    SvaraRadera
  2. Vilken kanon idé... Du är så duktig och pysslig! Här hemma ligger batterierna i en påse med en lapp "gamla" ja den ligger faktiskt ivägen också men jag har bara slängt in den i ett skåp så att den inte ska nås....
    Här är också lite städrace,hoppas jag inte är ensam men fy vad det ser ut när solen lyser, nu ska man ju vara glad att den visar sig, men inne bara att kavla upp ärmarna... Noah sover så man är banne med snabb med att röja ;) Mannen är ledig så han har jag satt i arbete hehe...
    Det blir en hemma dag, sen hockeyträning i em sen blir det tacokväll och soffläge...
    Ha en fin dag
    Kramar

    Tack för mailet...



    SvaraRadera
  3. Hej söta du!!
    Tack för din värmande kommentar. Vad gott det gör i hjärtat må du tro!
    Det har varit en riktigt tuff vecka och jag vet varken ut eller in ibland…
    Men nu njuter jag av min lediga dag, plockar om bland skaerna här hemma, skalar av lite så våren får mer plats, för det verkar som att den behöver det;-)
    Himmel vad jag är imponerad av dig!! Du är verkligen sååå duktig med det du gör. vilka fina saker!!!!!

    Nu hoppas jag att magsjukemonstret tar och gömmer sig och inte hittar hem till er på lääääääänge!
    Ha en fin fredag nu!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  4. Vilken superidé och snygga var de också!
    Önskar dig en trevlig helg!
    kram Helena

    SvaraRadera
  5. Så fint det blev!
    Har också sett såna där rör någonstans och tänk att jag ska göra egna. Har bara aldrig fått tummen ur.. =)
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)