torsdag 14 mars 2013

Färgglada fingrar



Idag var det äntligen dags att testa de nya färgerna. 
Känns mycket roligare att låta dom måla med riktiga färger istället för bleka vattenfärger som vi haft innan. Dessa beställde jag från panduro hobby.





Ingen får vara utanför, så även Vide fick måla sin första teckning. Han tyckte det var jätte spännande, så nu lär vi väl måla varje dag ;)
Jag lyckades nästan (!!) att få färgen att bara hamna på pappret.. bara Elvin som hånflinade åt mig genom kameran när han kladdade på allt vad han kunde :P






Och här är resultatet.
Noahs storm, Elvins kladd och Vides händer :)






Jag hann även med ett eget pyssel idag, men det får ni se en annan dag :)
Hoppas ni haft en fin dag!
KRAMAR




Psss... har vunnit och fått hem en vinst från den här fina bloggen. Tack!
Faktiskt så kommer jag ge bort den här vinsten till min mamma som fixar så mycket i sin trädgård. Och just nu behöver hon lite extra kärlek då hon precis opererat sig. (inget allvarlig, men ganska stort ingrepp ändå) Kram till min mamma


7 kommentarer:

  1. Tack snälla du, vad roligt att du hittade in till mig. Så otroligt fina print du gör, ska nog beställa några när jag fått upp de jag redan har här hemma så jag ser vad som passar bäst.

    Modig du som tar fram all färg. Dottern fick fingerfärg för ett bra tag sen och hualigen vad jag gruvar mig. Får nog bli ute i sommar:))

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder! Och underbara pojkar!
    Jag tror att Elvin kommer bli lille rebellen i familjen:)
    Noah kommer vara den förståndiga och Vide den spexiga:)? Tror du inte det?:);)
    Saknar er! Puss Suzi
    www.suZiettan.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Så härliga bilder på dina pojkar och det är så roligt att få låta dem känna och skapa själva:)
    Så fint och mysigt det är hemma hos dig också, får massa inspiration till pyssel:))

    Kram Fredrika

    SvaraRadera
  4. Åååå så roligt det ser ut med fingerfärg, det vill jag också göra;)

    Önskar dig en härlig dag
    kram
    Annie

    SvaraRadera
  5. Hej vilken fin bligg du har. åh jag måste beställa en fjäril återkommer. men jag såg att du skrev på den bloggen som jag inte är så mycket på gå in på limsus.blogspot.com i stället där är jag nästan varje dag. Kram Sussi

    SvaraRadera
  6. Härligt. :)
    Gick färgen bort lätt?

    SvaraRadera
  7. Åhhh vilken mysig läsning jag hade att ta igen här!!! Har tjuvkikat från mobilen då jag var i Abisko, men kan då inte kommentera... men måste inom å lämna några rader till mina bloggvänner i kväll. Å då är ett besök här givet, blri så inspirerad av din kretivitet och skaparlust, du borde verkligen försöka sälja in illustrationer och göra din hobby till LEVERBRÖD på nått sätt, du har ju en enorm talang!!! Gillar de fian glimtarna från ditt hem, förstår att du nu är nöjd å inte vill ändra så mycket, själv tog jag blort det murriga i hallen å satte in gröna detaljer, å så har jag grundmålat övre hallen i vitt, så här händer det lite mellan forskningsansökningsbryderierna... men uj uj så krävande det är. Ska fira nästa vecka om/när det är inskickat och över! Lämnar många kramar och ska nog göra tumkycklingar med barnen i år med, men med porslinsfärg på en kanna... kan bli kul! KRAM

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)