fredag 22 februari 2013

Trevlig kväll


Önskar er en mysig kväll!

Här blir det lite gott i soffan och förhoppningsvis någon bra film på tvn.
Så nu slår jag mig ner och njuter här, precis här: 


Lampa - Ellos


KRAMAR!!


Jo, är det någon av er som driver hobbyverksamhet, eller är väldigt kunnig om det så får du gärna mejla mig lite tips! Jag tycker jag läser och läser på skatteverkets sida om och om igen, men känner mig ändå osäker och rädd för att göra något fel! Ni vet väl att man måste skatta från första kronan i vinst! Sett att många tror att det är skattefritt upp till vissa siffror, men icke..
Så pappersarbete har blivit en vardag här nu när jag fått så många beställningar ;)

3 kommentarer:

  1. Ja men visst kan vi bolla både tankar och idéer! =)
    Jag kör på eget, eftersom jag beställer hem en del saker så vill ju företagen ha organisationsnr. Annars hade jag kunnat haft det som hobbyverksamhet. Så tyvärr kan jag inte hjälpa dig med det. När det är dags för deklaration sen får jag överväga om jag tar det själv eller låter någon göra det åt mig, men det kostar ju så jäkla mycket.
    Det är en hel del att fixa med just nu. Mer än man tror. En hel del fix i själva butiken. Reklamlappar ska skrivas ihop samt att jag ska beställa hem lite mer grejer, och se hur långt budgeten räcker. =) Även en del planering inför öppningsdagen, mycket hänger ju på 'det första intrycket' hos kunderna. Men samtidigt är det så roligt och spännande. Kommer jag få några kunder tro? =)

    Säljer du dina verk på fler ställen än på bloggen?

    Hoppas ni har en bra kväll!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att det går så bra för dig. Härligt att du hittat din sak att satsa på. Noll koll på skatt, men jag säljer ju inte heller prylers så ;) Kram på dig/er!

    SvaraRadera
  3. Kul att det går så bra :) kramis Diana

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)