fredag 22 februari 2013

Köket



Köket städas och skuras flera gånger om dagen, men ändå är det alltid kaos?!
Det hinner bli mer disk på bänken innan diskmaskinen är färdig och hinns plockas ur.
Det kladdas på bänkar, kakel och skåpsluckor när det lagas mat med små hjälpredor.
Reklam och annan post slängs på köksön innan vi hinner ta hand om det.
Smålock hamnar också där, som lipsyl, nappar, mobiler, laddare och pennor m.m.. det är ju husets centrum så det är smidigt att ha det där. 
Och på kvällen läggs allt tillbaka på sina platser (gillar rena ytor) , men det blir samma runda dagen efter igen... Ibland vill jag bara ge upp, men skulle nog få panik :P


Orkar ni hålla efter era ytor jämt?
Eller kan jag sova med gott samvete ändå? ;)



Hann fota köket direkt efter städning:







Vårt kök är gammalt, original 70-tal faktiskt. 
Men vi har bytt kakel, bänkskivor och rör. 
Även lackat om skåpsluckorna såklart ;)
Mer finns det inte ekonomi för...

Så det finns ganska många brister här (spana bara in fläkten som kräver för mycket jobb runt omkring för att byta till den vi vill ha) , men kameran förskönar det allt ;)
Tänk om den gjorde så när jag är med på bild? :P


...

Önskar er en härlig fredag!!!
MÅNGA KRAMAR 

9 kommentarer:

  1. Ja jag känner igen mig allt för väl, nu har ju inte jag några barn som stökar men jag har ett stort barn min sambo haha nej det är inte så illa, men nog får jag plocka mycket mera nu efter att jag flyttade ihop med honom, jag själv har alltid varit pedant och plockar bort direkt, jag får lite ångest av röra.
    Kram Linda ha en underbara fredag, här ska det jobbas kväll så inget fredgsmys här inte

    SvaraRadera
  2. Jorå så är det här med så du kan sova lugnt på nätterna ;)
    Snyggt kök!
    Ha en underbar fredag med en massa mys!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Kan ju tro att jag har skrivit inlägget hihi...
    Noah väller ut saker från skåpen och det ligger annan skit runt omkring!
    Jag/vi plockar också på kvällarna, känns bra på morgonen!
    Du har ett fint kök :) jag skulle vilja göra om vårt också, vi har svart mosaikkakel(förra ägarnas val) inte min prio för det känns för mycket av det!
    Du är inte så ofta på bild men fin är du garanterat ;)
    Nä nu ska vi iväg på hockeyträning
    Ha en toppen fredag
    Kram

    SvaraRadera
  4. Haha, känner precis igen mig! Vi har en typ barbänk och där lägger man allt från himmel till jord just för att som du säger, det är husets centrum så det är smidigt. Man tycker att det är så skönt när man har det iordning och städat men det blir lika stökigt igen efter några min. Hopplöst! Och kladdigt är det nästan jämt. Men så är det väl att ha småbarn ;) vi får se till att njuta av städat och iordning när barna flyttar hemifrån. Hemska tanke! ;)

    SvaraRadera
  5. Åå det är precis likadant här hemma.
    Så roligt att du lagt upp en bild på ert fina kök just idag.
    Jag har precis fotat mitt. =)
    Idun har sovit sen flera timmar tillbaka och sover fortfarande, Hugo har roat sig själv otroligt bra idag så jag har till och med haft tid till att skura rent köksluckorna. (Så opraktiskt med vitt då man har barn)
    Så äntligen när köket ser ut som jag vill passade jag på att ta en bild.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Du har ett jätte fint kök!!! Jag älskar rena ytor, men vårt minimala och gamla kök är ofta fullbelamrat tyvärr, även om jag startar varje dag med att rensa... suck! Köket är nog det mest akuta att göra om här hemma då mattan är gräslig och det inte finns någon bänkyta. Vi ska slå upp och göra större, nån gång....
    Och så fian lampor, den svarta dragspelslampan är jag sugen på till uterummet. Visst var det ellos? Nepp, nu kom jsut familjen hem och det är heeeel! YES! Hoppas ni får en fin helg, massa kramar <3

    SvaraRadera
  7. Vilket härligt kök ni ser ut att ha :)
    Kram Emilia

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Så fint kök! Tycker det ser nytt ut:)
    Ett vitt kök ska jag ha någon gång i framtiden, det vi har nu är i ek och ganska nytt så det lär inte bytas på ett tag, tyvärr;(

    Hoppas att du får en trevlig kväll!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Känner igen mig alltför väl i din beskrivning. Det gäller att titta snabbt när man städat innan bergen växer igen eller det ser stökigt ut.

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)