torsdag 22 november 2012

Höstglöd



En annan favorit blomma jag har över vintern/julen är höstglöd!
Även kallad våreld, men varför inte typ "vinterfrost" när den är som finast på vintern?

Självklart ska det vara den vita sorten!
Hos oss finns bara vita blommor eller hel gröna växter.. 

Tur i oturen så dog mina murgrönor i köksfönstret så jag fick köpa två höstglöd dit istället.
Murgrönorna i vardagsrummet börjar också fara illa av den torra element luften nu, även om de får en dusch nästan varje dag...
Suck, så trist att de inte trivs hos mig!

Även Noahs rum fick två höstglöd, för hans blommor växte som ogräs rakt upp i hissgardinen, inte alls snyggt! 
Men trivdes gjorde de ju förstås :)


Höstglöd - Växtkraft Vetlanda
Krukor med spets - Gretas blommor (Inter flora)


...

Vide är fortfarande sjuk.
Och nu ringde J och ville strax bli hämtad från jobbet då han blivit förkyld med feber..
Fast än har de inte ringt från dagis i alla fall?
Men jag tror det lutar åt att vi alla blir sjuka nu till helgen, bara för att vi planerade att ev. åka "hem" till Västerås/Skultuna då. 
Så länge sen vi va där att det gör faktiskt riktigt ont i hjärtat, jag saknar alla så MYCKET!



Hoppas ni får en fin dag allihop!
Och hörrni, så kul att ni redan är så många som är med och tävlar :)

Många Kramar Frederica

3 kommentarer:

  1. Tittar in en snabbis, även här är det sjukstuga för fullt, Luran med feber och öroninflammation, och själv är jag sååå trött efter två nätter med obefintlgi sömn... Men men. Dina bullar ser supergoda ut, tänk om du kunde spurta över med en påse så kunde vi fika, pyssla, skvallra och ha det mysigt :-D Hinner inte just nu, men ska försöka senare att anmäla mig i tävlingen, nu ropar barnen... KRAM <3

    SvaraRadera
  2. Visst är de fina. Såg att Willys hade de på extrapris denna veckan.
    Usch, låter som superviruset vi fått.
    Vi var ju 8 st här i Lördags, redan på söndagen var vi 5 st som började känna oss dåliga.
    Hoppas du och de andra grabbarna klarar sig.
    Haha, du gör precis som du vill med pepparkaksdegen. Men det är väldigt enkelt att göra den ;)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Usch för sjukstuga, så tråkigt när man har planer för helgen med.
    Här är det också små snuvit och huvudvärk, verkar va lite sånt som går nu.
    Ja den nedersta i högen är en pläd, har köpt den på Hem och Hobby här i hjo, vågar inte säga vilket märke det är på den men ett riktigt bra pris var de, bara 300 för den stora.
    Krya på er!!
    Kram kram

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)