fredag 5 oktober 2012

Banan & Vaniljkrämskaka


Äntligen fredag!
REDAN :)

Det betyder att jag haft mina (vilda!) prinsar hemma hela dagen!
Vi har haft besök av deras farmor som tog med oss ut på långpromenad, hela TRE timmar gick vi runt, det känns i fötterna nu :P
Lite lekparkshäng blev det förstås också!
(De stora gossarna i vagnen och lillen i bärselen - det fungerade jätte bra!)




Men först så bakade jag och de stora gossarna en kaka att bjuda farmor på.
Med lite fantasi så skapade vi ett nytt recept:
 - en banan och vaniljkrämskaka ;)




Grunden är vanlig sockerkaksmet (men vi gör med "no egg" p.g.a allergi) som vi sen klickade i mosad banan och tjock vaniljkräm i.
Väldigt enkelt alltså, och riktigt GOTT!
Den kommer vi göra fler gånger :)





Nu är det snart kväll, och då ska Noah åka och sova över hos sin farfar. 
Han har så duktigt packat sin lilla väska här nu :)
Och vi som är kvar här hemma gosar nog ner oss i soffan ikväll!

Har ni några planer för kvällen eller blir det mest mys efter en lång vecka? :)
Hoppas ni får det bra vilket som!
KRAMAR


3 kommentarer:

  1. Låter som en bra dag!
    Härligt att vara ute i friska luften så länge!
    Här tänkte jag ta en prommis med vovven med precis då vi steg utanför dörren började det ösa ner igen..!

    Kakan såg mycket smaskig ut!
    MEN jag brukar inte gilla banan i mat eller bakning, äter den helst som den är! =)

    Ha en fin kväll!

    Kramar Liza

    SvaraRadera
  2. Men mums vad gott det lät , lägger tilld ig på min länklista så jag lätt hittar tillbaka hit igen :) kram Diana

    SvaraRadera
  3. Hej! Va roligt jag läste om vasen som va hett där du bor. Va lustigt sånt är, ett litet fenomen skulle man kunna kalla det ;-) här kommer jag inte på något men när jag va i Barcelona för några år sedan så fanns det en gummiväska med typ lite bratsdocka liknande bild på. Den fanns i olika typer av väskmodell och olika "brats" motiv på i var o varannan butik. Köpte en, men har aldrig sett den sen nån annanstans, haha. Ett Barcelona fenomen helt enkelt ;-))
    Kram Caroline

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)